Sign in

messageOnload


Mencari Redha Ilahi_Pages

Ahlan wasahlan

Ahlan wasahlan
selamat melawat blog ana yang lahir semula ini..
moga input yg akan datang akan memberi manfaat kepada
semua..

"
jangan lupa tinggalkan komen anda untuk penambah baikan"

"kalau tak boleh buat semua jangan tinggal semua"

10 November 2014

oh lelaki

Mahkamah Rayuan hari ini memutuskan bahawa Seksyen 66 Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Sembilan) 1992 yang memperuntukkan hukuman ke atas lelaki Islam berpakaian wanita adalah bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan. Sehubungan dengan itu, Hakim Datuk Mohd Hishamudin Mohd Yunus mengisytiharkan Seksyen 66 itu sebagai terbatal.

Keputusan berkenaan secara tidak langsung mengiktiraf hak golongan transgender yang mengalami disforia gender dan berpakaian serta berkelakuan seperti wanita.

JIKA PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN MEMBATALKAN SEKSYEN 66 JENAYAH SYARIAH YG BERPANDUKAN KEPADA HADIS INI, MAKA TERBATALLAH KEDUA² HADIS DI BAWAH INI

Kitab Hadis Sohih Al-Bukhari:

عن ابن عبّاس رضي الله عنه قال: لعن رسول الله صلّى الله عليه وسلّم المتشبّهين من الرجال بالنّساء والمتشبّهات من النّساء بالرجال -رواه البخاري

Dari Ibnu ‘Abbas radiallahuanhu, ia berkata, “Rasulullah melaknat lelaki yang menyerupai wanita dan para wanita yang menyerupai lelaki”.

[HR. Bukhari]

Dan dalam hadis lain disebutkan..

Kitab Hadis Sunan Abu Daud.
Dari Abu Hurairah radiallahu 'anhu dia berkata, "Rasulullah sallallahu'alaihiwasallam  melaknat lelaki yang memakai pakaian wanita, dan wanita yang memakai pakaian lelaki".

[HR. Abu Daud juz 4, hal. 60, no. 4098].

Diharap pihak berouthoriti agama seperti JAKIM, Jabatan2 Agama,Jabatan2 Mufti, Badan2 NGO dll bangkit secara tegas Dan berhikmah utk menasihati dan menyuarakan hal ini kpd kerajaan agar seksyen 66 (enekmen jenayah syariah N.9) di KEKALKAN walaupun bercanggah dgn perlembagaan persekutuan, Diharapkan juga perlembagaan persekutuan mengikut Maqasid Syariyyah dgn acuan Ahlissunnah Waljamaah Asyairah Maturidiyyah bkn ikut acuan Wahabi / Syiah / Liberal dll.
Krn Akidah kita ialah tanzihullah " Allah Ada Tanpa Tempat".

FB: Alwi Al-Bakaniyy / Ustaz Haji Ahmad Hafiz

No comments:

Post a Comment

QUDWAHHASANAH LAGU

>>Mutiara Kata<<

Ibu dari segala UBAT adalah SEDIKIT MAKAN,

Ibu dari segala ADAB adalah SEDIKIT BERBICARA,

Ibu dari segala IBADAT adalah TAKUT BERBUAT DOSA,

Ibu dari segala CITA-CITA adalah SABAR.